Zauważyłam, że wielu przedsiębiorców, osób, które sprzedają swoje produkty lub usługi, przykłada najwięcej uwagi do promowania swojego asortymentu. Wszystko na ich stronach – od zdjęć, opisów, aż po proces zakupowy i wygląd koszyka jest dopracowane w najmniejszych detalach. I bardzo dobrze! Jednakże, jeżeli dbasz o całą otoczkę i skupiasz się jedynie na sprzedawanych produktach oraz usługach, a zapominasz w tym wszystkim o sobie, to tworzysz jałowy biznes. Skąd takie śmiałe stwierdzenie? Widziałam już wiele zakładek „O mnie”, „O firmie”, „O nas” i podobnych. Znaczna większość tych tekstów do zakładek, to tylko kilka zdań wytrychów, które nie pokazują nic więcej poza: „jesteśmy dla klienta”, „mamy najlepszą jakość”, „zaufało nam wielu klientów”, „dostosowanie do Twoich potrzeb”. Jakie znaczenie ma dobrze napisany tekst do zakładki „O mnie”? Na co zwrócić uwagę przygotowując go? Poznaj moje spojrzenie na tę kwestię. Myślę, że pozwoli Ci to nabrać nowej perspektywy i zrozumieć, że Twój biznes, to nie tylko Twoje produkty, lecz przede wszystkim Ty!
Wizerunek marki, to nie tylko Twoje produkty
W dzisiejszym szybkim i zglobalizowanym świecie, budowanie silnego wizerunku biznesowego jest kluczowym elementem sukcesu. Wydaje się, że wszyscy mają dostęp do podobnych narzędzi i strategii, więc jak można wybić się w tłumie? Sekret tkwi w personalizacji.
Ludzie nie kupują od marek i firm.
Ludzie kupują utożsamiając się z wartościami.
To zdanie, usłyszane dawno temu, dało mi bardzo do myślenia. Prawda jest taka, że konsumenci bardzo często kupują nie tylko dlatego, że potrzebują danego produktu lub usługi. Ich decyzja zakupowa zapada w momencie, gdy czują wspólne flow z daną marką. Najwierniejsi klienci, a na takich Ci przecież zależy, powracają dokonać ponownego zakupu tylko w momencie, gdy znajdą coś łączącego ich z Twoją marką.
Budując wizerunek swojej marki masz ogromny wpływ na to, w jaki sposób będzie to przebiegać – chcesz stworzyć sklep, który sprzedaje? Czy może markę, od której klienci chętnie kupują? Wbrew pozorom jest w tym różnica. Wizerunek marki to nie tylko logo czy wystrój strony internetowej – to cała gama skojarzeń, uczuć i przekonań, jakie mają klienci.
Określ tożsamość marki – kim jesteś i jaką firmę tworzysz
Zanim zaczniesz budować wizerunek, musisz jasno określić tożsamość marki. Kim jesteś? Jakie wartości reprezentujesz? Co wyróżnia cię na tle konkurencji? Tworzenie spójnej tożsamości to podstawa, na której buduje się wizerunek. Autentyczność jest kluczowa. Twoja marka powinna być wiarygodna i zgodna z tym, co reprezentujesz. Nie chodzi tylko o promowanie produktów, ale również o przekazywanie wartości, z którymi klienci mogą się utożsamić. Teksty do zakładek „O mnie” i „O firmie” są najlepszym miejscem, w którym możesz jasno i wyraziście sformułować swoje przesłanie. Opowieść o twojej marce ma potężną siłę. Kreując narrację wokół swojego biznesu, budujesz więź emocjonalną z klientami.
Jak stworzyć dobry tekst do zakładki „O firmie” – moje podejście do tematu
Wierzę, że za każdą firmą, za każdą marką, kryje się jakaś misja lub historia. Wierzę, że zakładając swój biznes w Twojej głowie były marzenia i cele, które chcesz osiągnąć, plany, które chcesz zrealizować. Wierzę, że za Twoimi produktami i usługami kryje się powód, dla którego pojawił się taki, a nie inny asortyment. Zawsze jest coś głębszego i to właśnie z tym chcą utożsamiać się klienci. Tworząc dla Ciebie zakładkę na Twoją stronę staram się odkryć odpowiedzi na takie pytania jak: Skąd czerpiesz inspirację? Co sprawia, że codziennie się budzisz i działasz? Co jest dla ciebie najważniejsze w biznesie? Jaka filozofia kieruje twoimi działaniami?
Storytelling – opowiem Twoją historię
Najlepszym narzędziem, który umożliwia stworzenie spójnej i interesującej zakładki „O mnie” lub „O firmie”, jest storytelling. Storytelling to sztuka opowiadania historii, która ma moc przekazywania informacji, emocji i wartości za pomocą narracji. Polega na tworzeniu spójnej i fascynującej opowieści, która angażuje odbiorców i prowadzi ich przez emocjonalną podróż. W storytellingu chodzi nie tylko o przekazywanie faktów, ale o wciągające wprowadzenie, rozwinięcie wątków, kreowanie postaci oraz tworzenie napięcia i kulminacji. Moim prywatnym mistrzem w tym temacie jest Paweł Tkaczyk, który jak sam mówi, zarabia na życie opowiadaniem historii. Zdobyłam od Pawła naprawdę ogromną wiedzę i zupełnie inne spojrzenie na sposób tworzenia tekstów do zakładek. Uważam, że odkrycie serca i duszy marki, to kluczowy element tych treści, a dzięki opowiedzeniu historii, mogę zrobić to w interesujący oraz angażujący sposób.
Klient znacznie chętniej wejdzie w interakcję z Twoją marką, gdy odkryje przed Tobą swoje problemy.
Dobry tekst do zakładki „O mnie” i „O firmie” pokazuje, że problemy klienta, są też Twoimi problemami. Pojawiająca się nić porozumienia oraz wspólnej misji – rozwiązania tych problemów – zbliża was. Ty jednak już masz odpowiedź na ten problem, masz rozwiązanie i znasz sposób, jak pomóc swojemu odbiorcy. To „tajemna moc” Twojego biznesu, z której możesz skorzystać budując wizerunek marki.
Wartość dodana – element, który zatrzyma klienta
Tworząc teksty do zakładek na strony firmowe i sklepy, dla marek osobistych, poszukuję zawsze wartości, którą możesz dać swoim odbiorcom. Wartość ta powinna zostać zaoferowana bezpłatnie i bezinteresownie. Opisując działania jakie podejmujesz, motywację, która Tobą kieruje, pokazuję Twoje zaangażowanie – a nie ma cenniejszej waluty niż czas. Podkreślenie tego faktu, poświęcania własnego czasu dla rozwiązania problemów klientów, postawi Cię w pozycji osoby, z którą warto wejść w relację. Z czasem, ta relacja stanie się oczywiście wzajemna, ponieważ odbiorca nie będzie chciał pozostać dłużny, będzie potrzebował więcej, czyli automatycznie przekształci się w klienta.
Teksty do zakładek „O mnie”, „O firmie”, „O nas” i im podobne, to nie jest miejsce na podanie kilku suchych zdań, dla zapełnienia miejsca na podstronie. To miejsce, w którym pokazujesz duszę i serce tego, co tworzysz. W każdym biznesie można znaleźć insight marki – światełko, które definiuje całe Twoje działania i powody, dla których odbiorcy, chcą zostać Twoimi klientami.
W copywritingu stawki za takie teksty są zazwyczaj znacznie wyższe niż w przypadku poradnikowych artykułów na blog firmowy. Dlaczego? Ponieważ tekst do zakładki „O firmie” jest jednak znacznie krótszy, skondensowany, a wymaga zawarcia jak najpełniejszego obrazu emocji, przemyśleń i wartości. To najważniejszy punkt styku Ciebie, z Twoim klientem. Od tego, jak zostanie on zaprojektowany zależy, czy czytelnik znajdzie tu swoje miejsce, czy poszuka go gdzieś indziej. Pomyśl o tym jak o inwestycji na lata. Budując spójny i trwały wizerunek marki dodatkowo wpływasz na zaufanie – a ono jest drugą, najcenniejszą walutą.
Fajnie jest pracować w takiej firmie. pozdrawiam i życzę powodzenia
Zgadzam się z tym, że zakładka „O mnie” nie powinna być lekceważona. Sama wiem po sobie, że lubię zaglądać w tę zakładkę i dowiadywać się czegoś więcej o twórcy czy firmie.
Na pewno w tego typu zakładkach nie można podawać tylko suche fakty.